Obecně o komunikaci s personalisty
Publikováno 27.12.2012 v 21:37 v kategorii Komunikace s pesonalisty, přečteno: 70x
Komunikace s personalisty je na více úrovních: životopisem/ CV (průvodním dopisem), emailem, telefonicky, osobně
Komunikace: ŽIVOTOPIS/ CV (průvodní dopis)
Pravidlo pro tuto oblast zní: CV mějte vždy připravené profesionálně a k tématu. Uvádějte pouze pravdivé skutečnosti! Všechnu praxi, která se nevztahuje k pracovní pozici o kterou se zajímáte z CV odstraňte (nejlépe je mít připravené CV v několika verzích podle hledaných pracovních pozic - oblastí). Pokud nemáte v daném oboru zkušenost, upozorněte na tuto skutečnost již v průvodním dopisu a přidejte ujištění proč si myslíte, že jste i bez praxe pro danou pozici vhodným kandidátem.
Komunikace: EMAILEM
Pokud personalistu vaše CV (a průvodní dopis) osloví a odpoví vám na něj emailem, můžete personalistovi odepsat, nebo přímo zavolat. Pokud budete odepisovat, mějte na paměti, že tato komunikace vás prezentuje. Člověk, který si bude číst váš email, vás nezná a vaším písemným projevem vás teprve začíná poznávat.
Do emailu nepatří nespisovné výrazy, vulgarismy, tykání, nemístné oslovovaní či pozdrav.
Komunikace: TELEFONICKY
Pravidla telefonického rozhovoru:
- přijměte telefon s neznámým volajícím
- do telefonu se představte
- pokud jste v hlučném prostředí či na cestách, omluvte se a požádejte o zavolání v jiný čas - poté buďte na rozhovor připraveni
- nepřerušujte a neskákejte do řeči
- stejně jako u emailu, do telefonického rozhovoru nepatří vulgarismy, nemístné oslovování či pozdrav, tykání, expresivní a nespisovná mluva a komunikace s další osobou při telefonování či dělání ještě jiné činnosti zároveň
- zapište si datum, místo a čas schůzky (pokud jste si ji smluvili)
Komunikace:OSOBNĚ
Pravidla osobního pohovoru:
- bedlivě si nastudujte vše o firmě a pracovní pozici o kterou se ucházíte
- buďte upraveni a zvolte přiměřené oblečení dle pozice o kterou se ucházíte (manažer= oblek, IT technik= jeany + sako, aj.)
- přineste si sebou na papíře své CV
- udělejte si na pohovor dostatek času i když na to nebudete upozorněni (některé společnosti dělají pohovory formou "konkurzu" s dobou trvání i několik hodin)
- přijďte raději o 10 min dříve
- přijďte vhodně nasyceni (není nic nepříjemnějšího pro obě strany, než hlasité tělesné pochody)
- vypněte telefon
- stejně jako u emailu a telefonického rozhovoru, ani sem nepatří vulgarismy, nemístné oslovování či pozdrav, tykání, expresivní a nespisovná mluva
- mluvte k tématu
- nepřerušujte a neskákejte do řeči
- buďte přijemní a přívětiví
- pozorně poslouchejte
- odpovídejte pravdivě
- nejste jen vybíráni, ale i vy si vybíráte - přemýšlejte, zda -li je opravdu vybraná pozice pro vás vhodná
- pokud se na této pozici nedomluvíte, požádejte o kontaktování s návrhem jiné práce
- stisk ruky není přežitek!
Komentáře
Celkem 0 komentářů